Forum strony WoG - ¦wiat Gier
Prototype - komputerowa gra akcji tworzona przez Radical Entertainment, bazuj±ca na autorskim silniku graficznym, której premiera przewidziana jest na 5 czerwca 2009 rok na konsole Xbox 360, Playstation 3, a tak¿e komputery klasy PC.
Gracz obejmuje kontrolê nad dotkniêtym amnezj± Alexem Mercerem, który porusza siê po ulicach Nowego Jorku. W grze do dyspozycji oddany jest otwarty ¶wiat na wzór serii gier Grand Theft Auto, w którym gracz mo¿e odwiedziæ wiêkszo¶æ lokacji tak¿e poza misjami. Alex zmierzy siê ze specjalnym oddzia³em militarnym o nazwie Black Watch Special Forces, ale równie¿ z mutantami zara¿onymi tajemniczym wirusem. G³ównym zadaniem bohatera bêdzie poznanie jego w³asnej przesz³o¶ci.
G³ównym aspektem rozgrywki w Prototype bêd± ponadnaturalne zdolno¶ci g³ównego bohatera. Alex jest obdarzony nadludzk± szybko¶ci±, si³± i zwinno¶ci±, a poza tym umiejêtno¶ci± dowolnego zmieniania kszta³tu swojego cia³a i wch³aniania wrogów przyjmuj±c ich wygl±d i wspomnienia. Twórcy obiecuj± 750 unikalnych kombinacji mo¿liwych do wykonania na ulicach Nowego Jorku.
Kilka umiejêtno¶ci Alexa jest ponadnaturalnych. Jest na tyle silny, aby bez problemu podnie¶æ i rzuciæ samochód. Jego prêdko¶æ pozwala mu wyprzedziæ jad±cy samochód i wbiegaæ po pionowych ¶cianach budynków. Mo¿e skakaæ na wielkie dystanse i spadaæ z du¿ych wysoko¶ci bez uszczerbku na zdrowiu.
Kiedy Alex wch³ania przeciwnika przejmuje jego wygl±d fizyczny, a tak¿e wspomnienia. Te ostatnie pozwalaj± odkryæ przesz³o¶æ bohatera i posun±æ fabu³ê do przodu. Mercer mo¿e tak¿e przejmowaæ umiejêtno¶ci wch³oniêtych osób, na przyk³ad kiedy wch³onie pilota helikoptera, on sam równie¿ bêdzie umia³ tê maszynê pilotowaæ.
Bohater mo¿e u¿ywaæ tej umiejêtno¶ci dla przebrania siê, atakowania i obrony.
Przebranie siê - aby to zrobiæ wystarczy, aby Alex wch³on±³ dowoln± osobê, a od razu bêdzie móg³ przej±æ jej wygl±d i wtopiæ siê w t³um. Przyk³adowo po poch³oniêciu ¿o³nierza bêdzie móg³ bez problemu przemieszczaæ siê po terenie wojskowym, póki nie zdradzi siê swoimi umiejêtno¶ciami.
Atakowanie - Mercer mo¿e kopaæ i uderzaæ jak normalny cz³owiek tylko z wiêksz± si³±. Jednak w razie potrzeby mo¿e równie¿ zmieniaæ kszta³t koñczyn i zyskiwaæ tym samym przewagê w walce robi± przyk³adowo ze swoich r±k ostrza lub wbijaj±c rêce w ziemie co poskutkuje wystrzeleniem z ziemi ostrzy, które mog± zraniæ wielu wrogów naraz.
Obrona - zmiana kszta³tu mo¿e pomóc Alexowi w obronie, poniewa¿ bêdzie on móg³ otoczyæ siê pancerzem lub zmieniæ rêkê w tarcze.
Wszystkie te umiejêtno¶ci mo¿na ³±czyæ i na przyk³ad walczyæ ostrzami z r±k bêd±c otoczonym pancerzem.
Alex mo¿e u¿ywaæ ró¿norakich zmys³ów takich jak noktowizja lub ¶ledzenie indywidualnych przeciwników w t³umie.
Poruszania siê bohatera jest inspirowane parkourem, Alex intuicyjnie wykorzystuje otoczenie aby pomóc sobie w przemieszczaniu siê podobnie jak to mia³o miejsce w Assassin's Creedzie, aby graczowi by³o ³atwiej przemierzaæ miasto.
Offline