Forum strony WoG - ¦wiat Gier
Soulcalibur IV jest to pi±ta czê¶æ serii gier konsolowych wydawanych przez firmê Namco Bandai nale¿±cych do gatunku bijatyk. Zosta³a wydana na konsole PlayStation 3 i Xbox 360 29 lipca 2008 w Ameryce Pó³nocnej, 31 lipca 2008 w Japonii, Europie i Australii, natomiast 1 sierpnia 2008 w Wielkiej Brytanii i Nowej Zelandii.
Tryby gry
W grze s± cztery podstawowe tryby z serii, czyli Story, Museum, Arcade i Trening. Now± mo¿liwo¶ci± jest zagranie Tower of Lost Souls (z pol. Wie¿a Zagubionych Dusz), który polega na przechodzeniu przez gracza kolejnych piêter wie¿y i mierzenie siê z kolejnymi (czasem kilkoma na jednym piêtrze) przeciwnikami. Po zwyciêstwie dostaje siê dostêp do kolejnego piêtra, a tak¿e nowe przedmioty, które mo¿na odblokowaæ za szczególne osi±gniêcia.
Rozgrywka Online
Po raz pierwszy w serii, twórcy zaoferowali graczom mo¿liwo¶æ zmierzenia siê z innymi za po¶rednictwem internetu. W walkach z ¿ywymi przeciwnikami mo¿na graæ Standard VS, czyli normalny pojedynek, a tak¿e Special VS, czyli walkê, w której wykorzystywane s± specjalne zdolno¶ci broni i bonusy, które daje ona postaciom stworzonym przez graczy za pomoc± edytora. W obu trybach jednak mo¿na korzystaæ ze stworzonych przez siebie postaci.
U¿ywanie Mocy
Postacie zaczerpniête z Gwiezdnych Wojen pos³uguj± siê Moc±. Yoda dziêki niej potrafi wyskakiwaæ na du¿e wysoko¶ci i atakowaæ seri± ciosów w powietrzu. The Apprentice mo¿e korzystaæ z b³yskawic i innych umiejêtno¶ci Ciemnej Strony. Darth Vader wykorzystuje pchniêcie moc± (z ang. Force Push) i inne podobne techniki opieraj±ce siê na Mocy. Korzystanie z tych umiejêtno¶ci wykorzystuje specjalny pasek Mocy (z ang. Force Meter), który (kiedy nie jest u¿ywany) sam siê regeneruje. Je¶li zostanie wyczerpany do koñca gracz traci chwilowo kontrolê nad postaci±. W przypadku Yody i The Apprentice'a objawia siê to oznakami zmêczenia, natomiast u Dartha Vadera wadliwym dzia³aniem jego zbroi.
Soul Gauge i Critical Finish
Soulcalibur IV oferuje graczom ca³kiem nowy system krytycznych wykoñczeñ walki (z ang. Critical Finish). Obok paska ¿ycia postaci znajduje siê kamieñ eprezentuj±cy tzw. "Soul Gauge". Zmienia on kolor kiedy gracz blokuje ataki przeciwnika. Kamieñ zmienia siê natychmiast z niebieskiego w zielony, a po pewnym czasie w czerwony i zaczyna ¶wieciæ. Soul Gauge postaci zregeneruje siê je¶li gracz zacznia trafiaæ przeciwnika (niezale¿nie czy ten siê blokuje). Kiedy gracz wyczerpie Soul Gauge przeciwnika bêdzie mia³ krótk± szansê na zadanie krytycznego ciosu, który natychmiast zakoñczy walkê na jego korzy¶æ. Mo¿na to osi±gn±æ tylko przez chwilê po zniszczeniu pancerza lub prze³amaniu bloku przeciwnika. Wokó³ postaci, która wytraci³a swój Soul Gauge pojawi± siê czerwone b³yskawice, wtedy nale¿y wcisn±æ cztery przyciski na górze pada, aby zastosowaæ Critical Finish. Ka¿da postaæ ma swój, niepowtarzalny ruch koñcz±cy pojedynek, przedstawiony w formie animacji.
Offline